Oblíbené za rok 2011 (zatím), den první: knihy

fave reads of 2011 (so far) ... DAY ONE: the books

 

je virtuální udělování cen za nejlepší knihy v určité kategorii, do kterého se pustili blogeři na celém světě a které započala Nomes na blogu inkcrush

Jsme přesně v půlce letošního roku, proto nominované berte trochu s rezervou, vzhledem k omezenému počtu mých prozatím přečtených knih za letošní rok. Přece jen je rozdíl vybírat z 50 titulů a vybírat řekněme ze 100 (počet knih, k jejichž přečtení mířím) a z tohoto důvodu se některé tituly budou opakovat.

Fave reads má tři díly, tohle je den první a první dvacítka nominovaných. Pravidla jsou jednoduchá, nominované knihy mohou být pouze ty, které jste četli v roce 2011. Povím vám, že i z takto omezeného množství to bylo hodně těžké rozhodování.Tam, kde jsem měla více adeptů, jsem se snažila upřednostnit tu knihu, která v jiné kategorii nebodovala.


Divergent (Divergent, #1)1. favourite book read so far in 2011
oblíbená kniha přečtená v roce 2011
Divergent by Veronica Roth
hodně těžká kategorie, bylo by hned několik adeptů, nakonec jsem se rozhodla upřednostnit čistě YA knihu, která není sequelem a je debutem.

Mockingjay (The Hunger Games,...2. most powerful book
nejpůsobivější kniha
Mockingjay by Suzanne Collins
trošičku podvod z mé strany, jelikož jsem ji sice četla letos, ale už podruhé, tudíž nebyla tak úchvatně působivá, jako napoprvé v originále, ale i takhle si tuto cenu zaslouží

City of Fallen Angels (The Mor...3. brilliantly funny
úžasně vtipná
City of Fallen Angels by Cassandra Clare
CoFA bylo výborné ve spoustě ohledů, ačkoli prvotní moje nadšení už maličko začíná opadat, jedno se knize upřít nedá - vtip a sarkasmus.

Forbidden (Paperback)4. best ache-y, heart-breaking, tear-jerker read
nejbolestnější, srdce lámající, k slzám přivádějící čtení
Forbidden by Tabitha Suzuma
Opět jsem upřednostnila čistě YA knihu. Objevilo se sice jiných několik kousků, u kterých jsem vyplakala jezero nesrovnatelně větší, ale každý kdo četl, pochopí proč Forbidden.

The Book Thief (Paperback)5. most beautiful story
nejkrásnější příběh
The Book Thief by Markus Zusak
Nejkrásnější, v mnoha ohledech nejkomplexnější příběh o úplně obyčejných lidech, žijících na špatném místě za ještě horších časů.

Uncommon Criminals (Heist Soci...6. delicious rainy day comfort read
skvělé čtení do pohody za deštivých dnů
Uncommon Criminals by Ally Carter
Moje srdeční záležitost, oddechové čtení do nepohody.

Incarceron (Incarceron, #1)7. adrenalin-fuelled, unputdownable award 
cena pro adrenalinem nabitou knihu, která nejde odložit 
Incarceron by Catherine Fisher
Přiznávám, že napoprvé jsem ji opravdu odložila, dokonce s úmyslem už ji nikdy neotevřít, ale jsem moc ráda, že jsem knize dala druhou šanci, stálo to za to. 

Matched (Matched, #1)8. the beautiful prose award
cena za nádhernou prózu
Matched by Ally Condie
Jedna z nich z kategorie "Všichni ji milovali. Až na mě." Nebyla špatná, jen ne tak úplně můj šálek čaje. Ale napsaná byla krásně, to přiznávám.

Cryer's Cross9. most atmospheric and vivid setting
nejlépe povedená atmosféra a zasazení příběhu
Cryer´s Cross by Lisa McMann
Maloměsto ve kterém každý každého zná. Kde mizí děti. Včetně nejlepšího přítele hlavní hrdinky, která trpí obsesivně kompulzivní poruchou. Opravdu jedinečná a velmi povedená atmosféra.

Anna and the French Kiss10. i-so-want-to-go-there award  
hrozně moc tam chci jet 
Anna and the French Kiss by Stephenie Perkins
Paris, France,  očima studentky Anny. Opravdu jsem zatoužila se tam zase vrátit. Paříž je Paříž.

Bloodfever (Fever, #2)11. most original and imaginative 
nejoriginálnější a nejimaginativnější 
Blood Fever by Karen Marie Moning
Tyhle dva přívlastky rozhodně sedí. Fikce pro dospělé, které jsem ještě pořád tak úplně (zase jako jediná) nepřišla na chuť. Ale ještě to nevzdávám.

Awaken12. best under-appreciated, hidden gem book  
nejvíce nedoceněná kniha - prozatím skrytý poklad 
Awaken by Katie Kacvinsky
Opomíjená, neznámá, mírně dystopická kniha, s velmi rozmanitým, ne příliš nadšeným,  hodnocením. Často se mi nestává, abych milovala něco, takto neobvyklého, tak strašně málo mainstreamového. Ale vše je někdy poprvé, a ať si o knize říká kdo chce co chce, někdy si ji přečtu i potřetí.

Red Glove (Curse Workers, #2)13. i-had-no-idea-i-would-love this-so award
neměla jsem tušení, že to budu tolik milovat
Red Glove by Holly Black
The White Cat bylo docela dobré, druhý díl Red Glove sérii na mých žebříčcích hodnocení katapultoval mezi elitu. Že bych měla slabost pro kriminálníky? Cassel je ukázkový zlosyn. I když...

The Book Thief (Paperback)14. most haunting story
příběh který vám utkví v paměti
The Book Thief by Markus Zusak
Bez komentáře. Nezapomenu.

Forbidden (Paperback)15. outside my comfort zone but gosh how i loved it
normálně by mi to nebylo příjemné, ale páni - miluju to
Forbidden by Tabitha Suzuma
Milostné drama o velké lásce. Mezi sourozenci. Znepokojivé, nevídané, ale úžasné.

City of Fallen Angels (The Mor...16. series that i’m loving  
série, kterou miluju 
City of Fallen Angels by Cassandra Clare
Snad nejočekávanější letošní sequel, můj první velký book-crush.

Crank (Crank, #1)17.  most memorable voice award
nezapomenutelné vyprávění
Crank by Ellen Hopkins
Volné verše z pohledu mladé dívky, která hledá pravou lásku, najde však úplně jiný životní závazek. Příšeru, crank, drogy. Kristinino vyprávění znělo velmi autenticky a chytilo mě za srdce.

Across the Universe18. completely awesome premise award
naprosto úžasné zasazení příběhu
Across the Universe by Beth Revis
Rozhodně jedno z nejoriginálnějších zasazení příběhu. Kolikrát jste četli něco, co se odehrává na palubě vesmírné lodi a nebyl to Star Trek?(Dá se Star Trek číst? Netuším.)

Leviathan (Leviathan, #1)19. would make the best movie
byl by z ní nejlepší film
Leviathan by Scott Westerfeld
Copak to nevidíte? Všechny ty příšerky, které Scott vymyslel. To by byla úžasná vizualzace. Sci-fi geek ve mně úplně slintá blahem.

Uncommon Criminals20. want to re-read already  
už teď toužím po tom, si ji přečíst znova
Uncommon Criminals by Ally Carter
http://desmond.imageshack.us/Himg718/scaled.php?server=718&filename=signatureseesen1.png&res=mediumRe-read plánuju od chvíle, co jsem se dozvěděla, že tahle kniha vyjde. Ne opravdu, musím si ji přečíst znovu, přiznávám, že některé scény byly trošku matoucí. A chci více dvojice Kat / Hale. 

2 komentářů:

Ivana řekl(a)...

Nie si jediná, ktorá Fever ešte neprišla na chuť. xD
Ja síce čítam ešte len prvú knihu, takže nechcem odsudzovať. Ale zatiaľ ma to veľmi neoslovilo.

Seesen řekl(a)...

Ivana: Tak teď jsi mi ohromně zvedla náladu! Že třeba nejsem sama, komu to tak úplně nedochází... Víte ve weirdo klubu :)

Copyright © 2009 - Imaginary Whispers - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template