První Pottermore postřehy (2) – koleje a hordění bodů

Jak už jsem říkala minule v kapitole znovuobjevování příběhu, největším lákadlem Pottermore byly exkluzivní materiály od samotné Jo Rowlingové. Stejně důležité místo v celém Pottermore zážitku však má i čistě herní složka, do které dostáváte přístup během několika úvodních kapitol. V zásadě platí, že ve chvíli, kdy jste v kapitole kdy Harry jde ke Gringottovým, vy dostáváte svůj vlastní trezor s penězi, když se nacházíte v kapitole, kde je přiřazen do koleje, dočkáte se toho samého i vy. Mazlíčka, který se stane vaším avaterem si vybíráte sami, avšak výběr hůlky a vaše rozřazení do koleje se děje na základě toho, jak zodpovíte kvíz. Výběr hůlky závisí na vašem vzhledu (je však jen na vás, jak moc pravdivé informace uvedete), zařazování do kolejí probíhá na základě preferenčního kvízu, opět je jen na vás, jestli dáte na Jo, která vás bude nabádat, abyste odpovídali co nejpravdivěji.

http://img27.imageshack.us/img27/7095/mostfear.jpg http://img706.imageshack.us/img706/8618/pics3u.jpg
V preferenčním kvízu najdete různorodé otázky typu: jaké magické stvoření byste nejradši studovali, jaký lektvar byste nejradši vynalezli nebo jak byste se zachovali, kdyby nějaký mudla odhalil, že jste kouzelník. Přestože u některých otázek a odpovědí jde odhadnout, která z nich vás přiblíží ke které koleji, u většiny to možné není a pro každého studenta je nachystaný jiný set otázek. Je docela zajímavé a nejde si nevšimnout toho, že počty studentů v jednotlivých více než stotisícových kolejích jsou momentálně velmi nápadně vyrovnané. Je tedy dost dobře možné, že pokud toto nezajistila „neprůhlednost testu“, v rozřazování hraje úlohu i nějaký „vyšší princip“, který se snaží právě o to, aby v Gryffindoru (Nebelvíru) nebylo přecpáno a Hufflepuff (Mrzimor) nezel prázdnotou. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že se mi do koleje, do které jsem chtěla nejvíce, dostat povedlo. Možná jsem jen měla štěstí (?)

 http://assets.pottermore.com/site/gryffindor/css/images/commonroom/background.jpg http://assets.pottermore.com/site/hufflepuff/css/images/commonroom/background.jpg http://assets.pottermore.com/site/slytherin/css/images/commonroom/background.jpg http://assets.pottermore.com/site/ravenclaw/css/images/commonroom/background.jpg
Společenské místnosti jednotlivých kolejí

Vztahy mezi studenty, kteří spolu mohou komunikovat pomocí diskusí ve Velké síni či ve své kolejní společenské místnosti a do budoucna i pomocí osobních zpráv, jsou prozatím velmi přátelské, neprojevuje se ani žádná mezikolejní nevraživost (s výjimkou zdravé soutěžní rivality). Dojdou- li vám peníze na nákup potřeb na míchání lektvarů, stačí se zmínit na svém kolejním fóru a je dost dobře možné, že vám jej nějaký spolužák - ať už z Velké Británie, Filipín či Indie - který je na tom lépe, pošle. Jakmile totiž budete přiřazeni do své koleje, bude jen na vás, abyste jí pomohli v získání školního poháru. A zde přichází na řadu ono slibované hordění bodů. Jak na tom jednotlivé koleje jsou se vždy můžete podívat ve velké síni. V současnosti se o vedení s minimálními rozdíly perou Ravenclaw (Havraspár) a Slytherin (Zmijozel), kousek dál za nimi je Gryffindor a nejhůře na tom je Hufflepuff.

http://img195.imageshack.us/img195/5383/pics13.jpgZákladní body pro svou kolej ve hře získáváte minule zmíněným sbíráním předmětů, řešením úkolů a postupem lokacemi v jednotlivých kapitolách interaktivního příběhu. Oblíbeným způsobem je také míchání lektvarů, které je ovšem časově i dovednostně náročné. Nejdříve musíte mít patřičné suroviny, které buď nasbíráte v jednotlivých lokacích, nebo nakoupíte v Příčné ulici (samozřejmostí je, že již vlastníte potřebné učebnice, kotlíky a flakónky) Příprava každého lektvaru má dvě fáze, mezi nimiž jej musíte nechat například 100 minut odstát (do budoucna je slíbeno, že se tento interval zkrátí). V závislosti na tom, jaký kotlík použijete a kdy se k němu stihnete vrátit, může vám příprava lektvaru trvat i tři hodiny.


Nejdříve přijde na řadu dávkování ingrediencí – každá z nich má specifický způsob „ovládání“ takže nakapat do kotlíku dvě kapky vody z Léthé je složitější než to na první pohled vypadá. Bobulky jmelí naopak z lahvičky padají tak ochotně, že se ani nenadějete a v hmoždíři jich skončí místo tří rovnou deset. Pak ještě musíte roztok povařit na správnou teplotu a správně zamíchat. To vše musíte stihnout v určitém časovém limitu a v určenou domu se musíte vrátit a lektvar dokončit. Každičká chybička (například zamícháte-li lektvar proti směru namísto po směru hodinových ručiček nebo nezvládnete celých třicet vteřin uhlídat jeho teplotu) může vést k tomu, že výsledný lektvar nebude k ničemu, nebo se vám dokonce kotlík roztaví či ráčí vybuchnout.

http://img845.imageshack.us/img845/4231/pics2l.jpgZa poslední týden už mi vybuchly kotlíky dva a jeden se roztavil... Bohužel, jejich nákup není zrovna levnou záležitostí, takže malá rada ode mě zní: nejdříve si dávkování ingrediencí pořádně nacvičte nanečisto, používejte pro své první ostré pokusy ten nejlevnější kotlík (nějakým ztrátám se prostě nevyhnete) a bude-li se vám zdát, že jste něco udělali špatně, přípravu nedovádějte do konce a nechte si uběhnout časový limit - za špatně připravené lektvary se již body neodečítají (ještě minulý týden to tak bylo!) a v tomto případě vám alespoň nehrozí pompézní exploze =)

http://img813.imageshack.us/img813/3273/signatureseesen3.png
Vaše Seesen ScarletStone180 z Havraspáru,
(Konečně jsme předhonili Zmijozel! :) Alespoň na chvíli)

1 komentářů:

Hesiona řekl(a)...

A teď to šlo všechno do kopru. Jsem zvědavá, kdy se jim podaří uvést nový Pottermore do trochu zábavnější podoby.

Okomentovat

Prosím, nepoužívejte při komentování nastavení "Anonymní" Vyberete-li volbu "Název/adresa", můžete do políčka "název" bez přihlašování napsat jakoukoli svoji přezdívku. Komentáře několika anonymů jsou matoucí. Děkuji za pochopení :)

Copyright © 2009 - Imaginary Whispers - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Blogger Theme distributed by FREE Templates 4U