Padlo mi do oka... Eyes Like Stars a Slice of Cherry

~ Eyes Like Stars - Lisa Mantchev ~ (GR)

Eyes Like Stars (Théâtre Illuminata, #1)Celý její svět je jevištěm.
Bertie Shakespeare Smithová není herečka, ale přesto žije v divadle. Není sirotek, ale nemá rodiče. Zná všechny repliky, ale sama nemá žádné. Tedy - až doteď.
Zprava na scénu přichází:
NATE. Krásný pirát. Udělá cokoli, aby Bertie ochránil.
COBWEB , MOTH, MUSTARD SEED a PEASEBLOSSOM*. Čtyři mrňavé neuvěřitelně otravné víly. BERTIINI parťáci.
ARIEL. Svůdný duch větru, pro kterého má Bertie slabost. Symbol blížící se katastrofy.
BERTIE. Naše hrdinka.

Vítejte v Théâtre Illuminata, kde za závěsem najdete herce ze všech her, které kdy byly napsány. Zrodili se k tomu, aby ztvárňovali své úlohy a k divadlu je poutá Kniha -  starodávný kouzelný svazek všech scénářů. Bertie není jednou z nich, ale jsou její rodina – a teď nemá daleko k tomu, aby ztratila je i jediný domov, který kdy poznala.

*Podle českého překladu Snu noci svatojánské: Pavučinka, Klubko, Hořčička a Hrášek

Musím přiznat, že série Théâtre Illuminata není žádná novinka. Eyes Like Stars jsem četla téměř před dvěma lety, ale protože od té doby už vyšly další dva díly, které trilogii završily, až teprve teď jsem se odhodlala pokračovat. Svůj podíl na tom mělo i to, že druhé polovině knihy jsem tehdy silně neporozuměla. Původně jsem si myslela, že za to mohla moje tehdy ještě nedostačující znalost angličtiny. Teď jsem asi v polovině a začínám se přiklánět k tomu, že k mému neporozumění spíše než cokoli jiného přispěl styl psaní a především samotný děj. Prozatím rozumím. Ale to nehorší teprve přijde. Držte palce, jinak žádná srozumitelná review nebude  :)


Slice of Cherry - Dia Reeves ~ (GR)

Slice of Cherry Kit a Fancy Cordellovy jsou sestry jak má být: nejlepší kamarádky, nejlepší důvěrnice a nejlepší komplicky. Dcery slavného Vraha s pilou, Kit a Fancy jsou zvyklé cítit se jako outsideři, přesně takhle to mají rády. Ale v Porteru, kde se to podivíny a divochy jen hemží, jsou sestry Cordellovy jen stěží těmi nejzvláštnějšími nebo nejnebezpečnějšími stvořeními.
Není se čemu divit, když se Kit a Fancy začnou poddávat své nejhlubší touze – touze zabíjet. To co začíná jako fascinace rozparováním a následným rychlým šitím se brzy stává sériovým vražděním. Sestry samozřejmě nezabíjejí jen tak kohokoli, jen lidi, kteří si to doopravdy zaslouží. Ale děvčata se poučila z omylů svého otce a vědí, že jakýkoli kousek důkazu by mohl vést k jejich dopadení. Proto, kdy Fancy narazí na záhadné neviditelné dveře do jiného světa, otevírají se jim dveře k nekonečným možnostem…

Když jsem zjistila, ž Dia Reeves vydala další knihu, málem jsem všeho nechala a začala tančit oslavný tanec. Pamatujete na nejšílenější knih roku Bleeding Violet? Na maniodepresivní Hannu Jarvinen, která vymalovala zdi v matčině domě vlastní krví? Přestože Slice of Cherry není pokračováním Bleeding Violet (viz níže), odehrává se ve stejném praštěném městečku a ve stejném na hlavu postaveném vesmíru. Jediný rozdíl je v tom, že v hlavní roli tentokrát budou psychopatky rovnou dvě. Ano, Porterem opět potečou potoky krve. A přestože jsem obyčejně pacifistka, psycho-hororové psaní Diy Reeves je občas tím nejlepším relaxem :) Slice of Cherry už jsem zařadila do to-read hned za Eyes Like Stars.

A jako bonbónek nakonec úryvek z FAQ ze stránek Diy Reeves, lépe bych posloupnost jejích knih sama vysvětlit nedokázala:


     …bude mít Bleeding Violet sequel?
"Ne."

…je Slice of Cherry sequel k Bleeding Violet?
"Ne, zatraceně. Ty dvě knihy se odehrávají ve stejném městě, v Porteru, ale nemají spolu nic společného. Sequely já nedělám. Když přijde na knihy jsem sériově monogamní. Vždycky jsem se snažila vyjadřovat se o tom velmi jednoznačně, ale lidi se mě na to pořád ptají. Dávám to za vinu Goodreads, protože tam je Slice of Cherry označováno jako druhá kniha ze série Portero. Klidně si tomu říkejte série, ale všechny moje knihy, včetně té třetí, kterou teď píšu, jsou samostatné. Goodreads, běž se bodnout."
http://img718.imageshack.us/img718/3100/signatureseesen1.png
 

4 komentářů:

Nicole řekl(a)...

Dia Reeves je velice... zvláštní autorka. :D

Seesen řekl(a)...

Velmi mírně řečeno :D Ale na Slice of Cherry se těším jako na Vánoce, to zas bude odpočinková psychárna ;)

Sarah řekl(a)...

Ahoj, mám nejspíš pitomí dotaz, ale co se týče knih jsem dost vybíravá a většina z nich (z těch které se mi libí) jsou napsané pouze v eng. a ten já příliš dobře neovládám. Chci se tedy zeptat. Kniha Slice of Cherry, je napsaná i v češtině? A pokud ano, kde se dá objednat? Předem děkuji za odpovědi.

Seesen řekl(a)...

Sarah: Bohužel nevím o tom, že by se chystal předklad. Jsou dostupné jen anglicky.

Copyright © 2009 - Imaginary Whispers - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template